Förflytta dig till innehållet

Landskapets kommunikation om vårdreformen får beröm

Egentliga Finlands kommunikation om vård- och landskapsreformens beredning i sociala medier har rankats till landets bästa. Övriga landskap uppmanas att ta modell av den tvåspråkiga kommunikationen under devisen Kimpassa-Allihopa.
Det är företaget Underhood som dagligen ger vitsord åt över 7 000 varumärken för hur de klarar sig i sociala medier. Företaget har jämfört hur landskapen sköter kommunikationen om vård- och landskapsreformen i sociala medier. På listan, som ständigt uppdateras, är Kimpassa-Allihopa på måndagen överlägsen etta.
– Vi är väldigt glada över detta erkännande och försöker fortsätta att kommunicera om reformen i sociala medier öppet, fräscht och i växelverkan med människor. Vi lyfter fram Egentliga Finlands synvinkel och människorna i vår region. Också tvåspråkigheten och det visuella är viktigt, säger Jessica Ålgars-Åkerholm, kommunikationschef vid Kimpassa-Allihopa förändringsorganisationen.
Kimpassa-Allihopa fick 5,6 poäng, när medianpoängen på Underhoods varumärkeslistor är 3,6.

Dela artikeln

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mera nyheter

Your current shadow instance is ""Staging shadow"". Exit