Näsdagskampanjen är en succé i år – har fått in drygt 3,3 miljoner euro

Välgörenhetskampanjen näsdagen kulminerade i det direktsända evenemanget näsdagsshowen i fredags. Hittills har drygt 3,33 miljoner euro samlats in under årets kampanj. Kampanjen fortsätter till slutet av året.
Den insamlade summan är i nuläget cirka 1,25 miljoner euro större än motsvarande summa i fjol, uppger Stiftelsen Näsdagen som arrangerar kampanjen.
Pengar som samlats in genom näsdagskampanjen distribueras av nio olika organisationer. Pengarna används i år till att hjälpa barn i 17 olika länder i Asien, Afrika och Sydamerika få tillgång till bland annat mat, utbildning och hälsovård.
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.