Pargasleden skulle förbinda den nya Rävsundsbron med motorvägen och betyda en tre kilometer lång vägsträckning. Grafik: Pargas stad Pengar måste reserveras i nästa års statsbudget för…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
2 kommentarer: “Delegation från Pargas, S:t Karins, industrin och landskapsförbundet uppvaktade minister Berner om Pargasleden”
Yngve Lindqvist skrev
Varför en ny väg? Tidinbesparingen är marginell, kanske 5 minuter. Förbättra i stället nuvarande väg. Pengarna man sparar med detta kan användas för fasta vägen till Nagu. Den borde ha högre prioritet än den onödiga vägen till Åbo, där det redan finns flera alternativ att välja (gamla väg 110, motorvägen pch Kaarinatie.
Kurt Taxell skrev
Sträckningen mellan Kirjala och Auvasberg bör förverkligas med en tunnel. Tunneln bör dessutom förses med cyckelbana. På långsikt blir det den billigaste lösningen och även den tryggaste.
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Varför en ny väg? Tidinbesparingen är marginell, kanske 5 minuter. Förbättra i stället nuvarande väg. Pengarna man sparar med detta kan användas för fasta vägen till Nagu. Den borde ha högre prioritet än den onödiga vägen till Åbo, där det redan finns flera alternativ att välja (gamla väg 110, motorvägen pch Kaarinatie.
Sträckningen mellan Kirjala och Auvasberg bör förverkligas med en tunnel. Tunneln bör dessutom förses med cyckelbana. På långsikt blir det den billigaste lösningen och även den tryggaste.