M/S Antonias kapacitet är relativt liten, 27 personbilar ryms ombord. Sommarens rusning på Ringvägen har gjort att många turister blir kvar på stranden. Foto: Kim Lund…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
En kommentar: “Rekordlånga färjköer mellan Mossala och Iniö — "den här sommaren har varit exceptionell"”
Tina Lindgren skrev
Varför slutar färjan köra mellan Mossala-Iniö så tidigt, redan på eftermiddagen? För oss hände följande: första dagen blev vi utan färjplats mellan Mossala-Iniö då vi var ’sent’ ute, mellan 16 och 17. Mossala resort var fullt, då körde vi tillabaka två färjor till Skärgårdsskolan, som sedan var vår bästa övernattning med ljuv bastu och simturer. Följande morgon åkte vi iväg tidigt, men inte tillräckligt, eftersom vi stod 5 timmar i färjkön med många andra. Där behövs en större färja och flere avgångar vid rusningstid. Mellan Iniö och Gustavs en färja med kapacitet över 50 bilar och 8 avgångar. Mellan Mossala och Iniö en färja för 27 bilar med endast 4 avgångar, där behövs en förändring faktiskt! Hur har detta inte kunnat åtgärdas redan, det är svårt att förstå! Kom att tänka ligger det någon sorts politik bakom det här? Man kunde kanske också rekommendera folk köra rutten motsols. Bra resa trots allt.
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Varför slutar färjan köra mellan Mossala-Iniö så tidigt, redan på eftermiddagen? För oss hände följande: första dagen blev vi utan färjplats mellan Mossala-Iniö då vi var ’sent’ ute, mellan 16 och 17. Mossala resort var fullt, då körde vi tillabaka två färjor till Skärgårdsskolan, som sedan var vår bästa övernattning med ljuv bastu och simturer. Följande morgon åkte vi iväg tidigt, men inte tillräckligt, eftersom vi stod 5 timmar i färjkön med många andra. Där behövs en större färja och flere avgångar vid rusningstid. Mellan Iniö och Gustavs en färja med kapacitet över 50 bilar och 8 avgångar. Mellan Mossala och Iniö en färja för 27 bilar med endast 4 avgångar, där behövs en förändring faktiskt! Hur har detta inte kunnat åtgärdas redan, det är svårt att förstå! Kom att tänka ligger det någon sorts politik bakom det här? Man kunde kanske också rekommendera folk köra rutten motsols. Bra resa trots allt.