Med mångårig, egenhändig erfarenhet av turismbranschen i skärgården kan jag med gott samvete konstatera att kunden inte alltid har rätt. Men samtidigt är det minst lika viktigt att som turismaktör…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
2 kommentarer: “KOMMENTAREN: Ord mot ord och har kunden alltid rätt?”
Patrik Boström skrev
Bra skrivet!!!
Kristian Lindroos skrev
Ypperlig kommentar av Mikael Heinrich. Som tidigare turistföretagare med stuguthyrning och bl a Kimito Camping på meritlistan håller jag till fullo med om att kunden inte alltid har rätt. Jag citerar: ”Samtidigt kan man – helt berättigat – fråga sig vart den ömsesidiga respekten tagit vägen. Det finns bevisligen personer som faktiskt anser sig berättigade till särbehandling och som anser att gemensamma spelregler, skapade för allas trivsel, inte gäller just dem.”
Då jag inte längre finns med inom den företagsamheten så kan jag och vågar jag med gott samvete säga att det stämmer till 100 %.
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Bra skrivet!!!
Ypperlig kommentar av Mikael Heinrich. Som tidigare turistföretagare med stuguthyrning och bl a Kimito Camping på meritlistan håller jag till fullo med om att kunden inte alltid har rätt. Jag citerar: ”Samtidigt kan man – helt berättigat – fråga sig vart den ömsesidiga respekten tagit vägen. Det finns bevisligen personer som faktiskt anser sig berättigade till särbehandling och som anser att gemensamma spelregler, skapade för allas trivsel, inte gäller just dem.”
Då jag inte längre finns med inom den företagsamheten så kan jag och vågar jag med gott samvete säga att det stämmer till 100 %.