Reklam ersätter spansk konstnärs muralmålning i Åbo
En skylift står parkerad på trottoaren på Eriksgatan 7. Uppe i korgen målar två män havredrycksföretaget Oatlys reklam med devisen "The new normal" - det nya normala. Reklamen ersätter den…
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Åbo stad borde tänka efter vilka värderingar de står för och stöder. Oatly är känt och kritiserat för deras aggressiva marknadsföring mot riktig mjölk, greenwashing och deras ägare är några stora riskkapitalbolag med smutsiga affärer gällande skogsskövling och gruvor. Kanske något att fundera på innan man köper ”miljövänliga” och veganska livsmedel eller helt enkelt bara välja inhemska animaliska produkter.