Den kommunala slamtransporten sker i avfallsbolagets regi. Foto: Emilia Örnmark Cati Huhta, invånarservicechef på Sydvästra Finlands avfallsservice (LSJH), berättar hur det gick till då slamtömningsrutterna på…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
2 kommentarer: “Avfallsbolaget är länken mellan transportentreprenör och kund — "Det är inget konstigt med det här systemet"”
Ted Bergman skrev
Yngve har en poäng. När man börjar köra över ägarnas åsikter så har man gått för långt.
Yngve Lindqvist skrev
LSJH håller på att bli som Caruna. För att växa kräver man monopol på att bestämma när och hur folks avloppsbrunnar töms, utan att man känner till verkligheten. LSJH är en bra dräng men en dålig husbonde. Detta bevisades då man fick rättens beslut över sina befogenheter trots ägarkommuners motstånd.
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Yngve har en poäng. När man börjar köra över ägarnas åsikter så har man gått för långt.
LSJH håller på att bli som Caruna. För att växa kräver man monopol på att bestämma när och hur folks avloppsbrunnar töms, utan att man känner till verkligheten. LSJH är en bra dräng men en dålig husbonde. Detta bevisades då man fick rättens beslut över sina befogenheter trots ägarkommuners motstånd.