Kö till Nagufärjan vittnar om att säsongen är i gång – ”Houtskärs-Stella” testade landfästen i Korpo
En lördag i april och det är inte påsk -- men det bildas sådan kö vid Lillmälö färjfäste i Pargas att alla inte ryms med i rymliga Elektra på en…
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Det går aldrig att undvika köer med färjor. Det är bron som NTM centralens tjänstemän måste driva på. Ett 26 år GAMMALT BESLUT OM BRON FINNS I TRAFIKMINISTERIET. Det är bara för tjänstemännen att få finansiering för projektet. I övrigt håller jag med Jaana om tidtabellerna. Högst två, vinter och sommartidtabell, behövs. Sommartidtabellen skall vara i kraft från 15.3. – 15.11. för att alls svälja dagens trafikbehov.
Snart kommer Elektras syster
Bort med vinter, höst och vår tidtabeller samma ”sommar tidtabell” året runt. Tidtabellerna har varit dom samma länge, tycks inte tas hänsyn till att trafiken har ökat mycket året runt.
Bro Pargas – nagu nu! sen adekvat tonnage och tidtabeller på övriga rutter! NTM prioriterar andra satsningar som vänsterregeringen gör, varför? Sluta nu, bygg bron! Den är billig dessutom, jämfört med andra sa satsningar, som designmuseet.