Pargas stadsstyrelses ordförande Gilla Granberg (SFP) är försiktig i sina kommentarer. Hon säger att ett utkast till logo och Pargas framtida marknadsföringsstrategi presenterades på ett fullmäktigeseminarium i våras och senare…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
5 kommentarer: “”Olyckligt att motivet används på andra håll” – nu ska Pargas nya logo diskuteras på nytt”
MONTHÉN BARBRO skrev
Kan inte hålla med Gilla Granberg om att det på ett bra sätt symboliserar vår
Skärgårdsstad. Det märkligaste är kanske att logon nu redan är i användning.
”– Vi ska nu föra en diskussion med tjänstemännen och kanske också inom stadsstyrelsen.” … då det framkommit att logon redan är allmänt känd ?!
Herrick Ramberg skrev
Hur många olika logon behöver en skärgårdsstad? Just har man vant sig med nya VisitPargas logot och vilken rätt bra och beskrivande med sin symbolik av öar. Och nu igen en ny, för vad? Kan man fråga sig.
Marcus Lepola skrev
Design/reklambyrån som skapat logon har ett ansvar. De ska ju vara säkra på ett deras skapelser som de dessutom tar betalt för inte är plagiat. Beställaren betalar ju för deras sakkunskap eftersom man kan ju inte förvänta sig att tjänstemän och förtroendevalda känner till alla copyright krumelurer. Har själv goda erfarenheter av den berörda byrån och är säker på att staden kan komma till en fungerande lösning med dem. Logon är väldigt generisk och kan därför uppträda lite här och där, men det betyder nödvändigtvis inte att det är ett plagiat.
Susanne Nyman skrev
Håller med Ted. Pengarhass. Och den gamla är otroligt mycket finare och stilrenare. Den nya ser lite enkel och lite billig ut.
Ted Bergman skrev
Hela processen är rakt av penninghass. Vem har initierat den och varför?
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Kan inte hålla med Gilla Granberg om att det på ett bra sätt symboliserar vår
Skärgårdsstad. Det märkligaste är kanske att logon nu redan är i användning.
”– Vi ska nu föra en diskussion med tjänstemännen och kanske också inom stadsstyrelsen.” … då det framkommit att logon redan är allmänt känd ?!
Hur många olika logon behöver en skärgårdsstad? Just har man vant sig med nya VisitPargas logot och vilken rätt bra och beskrivande med sin symbolik av öar. Och nu igen en ny, för vad? Kan man fråga sig.
Design/reklambyrån som skapat logon har ett ansvar. De ska ju vara säkra på ett deras skapelser som de dessutom tar betalt för inte är plagiat. Beställaren betalar ju för deras sakkunskap eftersom man kan ju inte förvänta sig att tjänstemän och förtroendevalda känner till alla copyright krumelurer. Har själv goda erfarenheter av den berörda byrån och är säker på att staden kan komma till en fungerande lösning med dem. Logon är väldigt generisk och kan därför uppträda lite här och där, men det betyder nödvändigtvis inte att det är ett plagiat.
Håller med Ted. Pengarhass. Och den gamla är otroligt mycket finare och stilrenare. Den nya ser lite enkel och lite billig ut.
Hela processen är rakt av penninghass. Vem har initierat den och varför?